torstai 30. lokakuuta 2014

Onni TM.

Melinan blogissa oli jo jokin viikko sitten haaste kertoa asioista, jotka juuri nyt saavat minut onnelliseksi. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan: tässä siis minun


#PARASTAJUURINYT
eli asioita, jotka tekevät onnelliseksi



YSTÄVÄT

Olen siitä onnellisessa asemassa, että minulla on iso joukko eri elämävaiheissa matkaan tarttuneita ystäviä: (entisiä) työkavereita, lapsuudenystäviä, opiskelukavereita, lapsen mukanaan tuomio kavereita, ikivanhoja kirjekavereita sekä ystäviä, joihin tutustuin, kun kymmenen vuotta sitten kuurasimme vierekkäisiä vessoja samassa göteborgilaisessa hotellissa. Ja koska suurin osa ystävistä asuu kaukana, elää kiireisiä ruuhkavuosia tai on muuten vaan välillä vaikeasti tavoitettavissa, on onni extempore-kyläilyt sunnuntai-iltapäivisin sekä kiireettömät tiistai-iltojen treffit kahden ison ja yhden pienen ystävän kanssa omenapiirakkaa syöden ja iltateetä juoden.




PERHE

"Tämä poika nähdään vielä tulevaisuudessa Putouksessa", kirjoitti kolmevuotiaan lastentarhanopettaja vasu-lomakkeeseen. Yhtenä hetkenä poikani ajaa minut hulluuden partaalle, mutta onneksi paljon useammin saa ihmetellä, miten upeaksi persoonaksi vauva on kolmessa vuodessa kasvanut. Lisäksi onni on mies, joka on sekä maailman paras isi että tukipilari ja joka viikon ruoka-ostosten lisäksi nappaa Lidlistä mukaansa kukkakimpun ihan tavallisen torstai-illan kunniaksi. Onni on myös sisko, joka on ehkä usean sadan kilometrin päästä mutta jonka saa silti kiinni puhelimella.





TYÖ

Tänä syksynä olen ollut työllistetympi kuin aikoihin, sillä ylituntien lisäksi puuhaan työryhmissä ja projekteissa. Kello 5.50 soiva herätyskello alkaa kieltämättä aina viikon loppu kohden tuntua silkalta kidutukselta ja kiireviikkoina stressikäyrä nousee todella korkealle - ja pätkätyöläisenä tiedän, että uusi työnhaku on edessä jälleen lukuvuoden lopussa. Silti erityisesti tänä syksynä ja tässä työpaikassa näiden ihmisten kanssa olen tuntenut olevani enemmän kuin oikealla alalla ja tekeväni juuri sellaista työtä, jota haluankin.




OMAT JUTUT

Poika R:n vauva-aikana löysin uudelleen kirjat, joihin kirjallisuutta opiskellessani ja myöhemmin opettaessani olin täysin kyllästynyt. Ei siksi, että minulla tuolloin olisi ollut enemmän aikaa kuin ennen lasta vaan nimenomaan siksi, että kaipasin jotain omaa, jotain mikä olisi vain minun, estäisi minua hurahtamasta täysin vauvahuuruihin ja antaisi mahdollisuuden tarvittaessa puhua myös jostain muusta kuin aw drop 2:sta tai kiinteiden aloittamisesta. Yhä edelleen - ja erityisesti nyt - onni on hetki omaa aikaa, kuppi teetä tai kahvia, lämmin viltti ja hyvä kirja.




MATKUSTELU

I'm in love with cities I've never been to.


Mikä tekee teidät muut onnellisiksi?

2 kommenttia:

  1. Parasta on ihan ehdottomasti just kaikki arkiset, tavalliset asiat! Mä mietin tosi monesti kuinka älyttömän hyvin kaikki tällä hetkellä mulla on, ja se saa hymyilemään. Muuten allekirjoittaisin kaikki noi samat asiat, mutta onneks en vielä oo ihan totaalihurahtanut matkusteluun. Siitä seurais lopullinen vararikko :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä onneksi matkustelu ja ulkona syöminen ovat ainoita kulutustapoja, joihin ollaan hurahdettu, ja säästetään sitten shoppailusta ja sisustamisesta. Vaikka totta kyllä, että matkustelun sijaan onni on nykyään kyllä sateinen ja kiireetön ilta kotona viltin alla ja omien rakkaiden kanssa :).

      Poista