keskiviikko 5. heinäkuuta 2017

Päiväkirjaklubi vol I.


Eräänä sadepäivänä innostuin järjestelemään kaappeja ja kuinka ollakaan, käteen osui vanha kirjevihko niiltä ajoilta, jolloin flanellipaitaan yhdistettiin farkkuhaalari ja napapaita, mankalla kuunneltiin Sekalaista-kasetille radiosta nauhoitettua Ace of Basea, vaaleanpunaisia ufoja sai markalla kolme ja Kurt Cobain oli vasta kuollut. Sinä päivänä kaapit jäivät järjestämättä ja kirjevihkosta jatkoin suoraan vanhoihin päiväkirjoihini.

Ja nyt seuraa se paras osuus: tähän jälkimmäiseen iloon te pääsette osallisiksi! Tänään blogissa alkaa nimittäin uutena postaussarjana Päiväkirjaklubi, jossa te pääsette silloin tällöin fiilistelemään niitä mehukkaimpia, noloimpia, ysäreimpiä ja muuten vain mieleen painuvimpia kohtia, joita lukiessani merkkailin hiirenkorville. Idea postaussarjassa on tismalleen sama kuin useissa kaupungeissa järjestetyissä, Mortified nation -dokomenttielokuvasta alkunsa saaneissa päiväkirjaklubeissa, joskin saatte tyytyä pelkästään minun päiväkirjavuodatuksiini. Tai ehkä myös teiniaikaisiin (ja -angstisiin) runoihin ja kouluaineisiin, jos jossain vaiheessa menetän itsekontrollini täysin.

Mutta pidemmittä puheitta, tästä se lähtee, syksystä 1996.


21.10.1996

17.10 oli luokan disco! Oli tosi kivaa. Neliapila oli siellä Sarin kaa. Ekaks tanssittiin nopeita ja istuttiin hitaat. Sit tuli rennompi meininki. Oltiin pusuhippaa, Outi, Sari ja minä mentiin. Annoin vain yhden suukon. Timo sai sen! Wau <3! Niin, sitten taas tanssittiin. Tuli hidas... Kerroin Outille, että se Timo on aika söpö. Se sanoi että kanttis mennä hakeen. No mä menin mut se sano ei. No minä sanoin, et tuu pliis! Ja sit se tuli! Mä meinasin pyörtyä! Jarno tuli hakeen mua vikaan hitaaseen. Mä menin. Timon kanssa tanssin Bon Jovin "Always" kappaleen. Oli muuten tosi kiva disco.


Laura, 12 vee, sori, että jaan päiväkirjamerkintäsi netissä kaikelle kansalle, mutta vitsi, mikä pokka! You go girl!


Jos joku muukin innostuu selailemaan vanhoja päiväkirjojaan, niin haluan ehdottomasti olla lukemassa niitä postauksia.

2 kommenttia:

  1. Huh miten rohkea veto. Mutta olet näköjään ollut jo 12-vuotiaana huikean paljon rohkeampi kuin minä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hah, voin vakuuttaa, että rajuimmat teiniagstivuodatukset luen vain itse kotona posket punaisina ja tänne blogiin laitan vaan nämä hauskat tarinat ;)...

      Poista